Hajer Kefi

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Publications


Articles de journaux

Dwivedi Yogesh K.; Ismagilova Elvira; Hughes D. Laurie; Jamie Carlson; Raffaele Filieri; Jenna Jacobson; Jain Varsha; Karjaluoto Heikki; Hajer Kefi; Krishen Anjala S.; Kumar Vikram; Mohammad M. Rahman; Raman Ramakrishnan; Philipp A. Rauschnabel; Jennifer Rowley; Salo Jari; Gina A. Tran; Wang Yichuan

Setting the future of digital and social media marketing research: Perspectives and research propositions Article de journal

Dans: International Journal Of Information Management, 59 , p. 102168, 2021.

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Hajer Kefi; Ekaterina Besson; Karina Sokolova; Chiraz Aouina Mejri

Privacy and Intelligent Virtual Assistants Usage across Generations Article de journal

Dans: Systèmes d'Information et Management, 26 (2), p. 43-76, 2021.

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Hajer Kefi; Michel Kalika; Najma Saidani

Dépendance au courrier électronique : effets sur le technostress et la surcharge informationnelle et répercussions sur la performance Article de journal

Dans: Systèmes d'Information et Management, 26 (1), p. 45-83, 2021.

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Hajer Kefi; Daniel Maar

The power of lurking: Assessing the online experience of luxury brand fan page followers Article de journal

Dans: Journal Of Business Research, 117 , p. 579-586, 2020.

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Karina Sokolova; Hajer Kefi

Instagram and YouTube bloggers promote it, why should I buy? How credibility and parasocial interaction influence purchase intentions Article de journal

Dans: Journal Of Retailing And Consumer Services, 53 , p. 101742, 2020.

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Islam Najmul A.K.M.; Matti Mäntymäki; Hajer Kefi

Decomposing social networking site regret: a uses and gratifications approach Article de journal

Dans: Information Technology & People, 33 (1), p. 83-105, 2020.

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Ekaterina Besson; Zhao Yue; Hajer Kefi; Adnane Maalaoui

Consumer evaluation of collaboration between perfumery and gastronomy for innovation Article de journal

Dans: International Journal of Entrepreneurship and Small Business, 37 (1), p. 25-53, 2019.

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Hajer Kefi; Trevor Moores; Michel Kalika

Repenser les modèles de rationalité de l'organisation digitale : vers une rationalité ordinaire réflexive Article de journal

Dans: Revue Internationale de Psychosociologie et de Gestion des Comportements Organisationnels (RIPCO), XXV (61), p. 171-188, 2019.

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Hajer Kefi; Alya Mlaiki; Michel Kalika

Comprendre le phénomène de dépendance envers les réseaux sociaux numériques : les effets de l'habitude et de la surcharge informationnelle dans le cas de Facebook Article de journal

Dans: Systèmes d'Information et Management, 21 (4), p. 7-42, 2016.

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Ouvrages

Hajer Kefi

Information Technology Ethics: Concepts and Practices in the Digital World Ouvrage

Cambridge Scholars Publishing, 2015, ISBN: 1-4438-7704-2.

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Conférences

Hajer Kefi; Michel Kalika

Dépendance au courrier électronique : effets sur le techno-stress et la surcharge informationnelle et répercussions sur la performance Conférence

23ème colloque de l'AIM, Montréal, Canada, 2018.

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Recueils

Hajer Kefi; Michel Kalika; Prashant Palvia

Information Technology Issues in France Recueil

Dans: P., Palvia (Ed.): The World IT Project: Global Issues in Information Technology, 9 , p. 105-116, World Scientific, 2020, ISBN: 978-981-120-863-8.

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Hajer Kefi

la « double face de Janus » de la communication digitale Recueil

Dans: Jean-Pierre Helfer Jean Desmazes, Jean-Fabrice Lebraty (Ed.): Entrepreneur à l'université. Mélanges en l'honneur de Michel Kalika, p. 34-40, EMS, 2019, ISBN: 978-2376872580.

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Hajer Kefi

Kalle Lyytinen. Le penseur critique des fondements des systèmes d'information pour mieux en cerner les implications managériales et les impacts sociétaux Recueil

Dans: Kalika Michel Walsh Isabelle, Dominguez-Péry Carine (Ed.): Les grands auteurs en systèmes d'information, Editions EMS, 2018, ISBN: 978-2-37687-130-9.

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Hajer Kefi; Charles Perez

Dark Side of Online Social Networks: Technical, Managerial, and Behavioral Perspectives Recueil

Dans: Reda Alhajj, Jon Rokne (Ed.): Encyclopedia of Social Network Analysis and Mining, p. 535-556, Springer New York, 2018, ISBN: 978-1-4939-7131-2.

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Actes

Daniel Maar; Hajer Kefi; Mehmet A. Orhan

The ambiguous role of fear of missing out in shaping the online experience and brand relationship of brand account followers on Instagram Inproceedings

Dans: Proceedings of the European Marketing Academy EMAC 2021 Annual Conference, Madrid, Spain, 2021.

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Hajer Kefi; Chiraz Aouina Mejri

Should We Continue Using Intelligent Virtual Assistants? The Role of Gratifications and Privacy Concerns Inproceedings

Dans: Academy of marketing science annual conference, Virtual, 2020.

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Rania Himdi; Hajer Kefi

How Should We Change our Learning Ways? Inproceedings

Dans: International Conference on Information Systems, proceedings, Munich, Germany, 2019, ISBN: 978-0-9966831-9-7.

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Hajer Kefi; Aziz Nanthaamornphong; Stephane Bressan; Talel Abdessalem

Determinants of Social Networking Usage and Regret in Two Cultural Settings: France and Thailand Inproceedings

Dans: Americas Conference on Information Systems Proceedings, Cancun, Mexico, 2019, ISBN: 978-0-9966831-8-0.

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A. Shaar; Hajer Kefi; Talel Abdessalem

The Balanced Reflective Uplift Modeling: Presentation of a New Model and Experimental Application in the Healthcare Sector Inproceedings

Dans: Global Information Technology Management Conference 2018 Proceedings, Mexico City, Mexico, 2018.

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Hajer Kefi

Dual Drivers of Facebook Usage and Regret Experience in Networking versus Brand page Usage Inproceedings

Dans: Americas Conference on Information Systems Proceedings, Boston, USA, 2017.

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Divers

Hajer Kefi

La crise a révélé les aspects positifs du stress lié à la technologie Divers

The Conversation, 2020.

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Hajer Kefi; Karina Sokolova

Pas besoin d'être canon pour devenir une influenceuse beauté ! Divers

The Conversation, 2019.

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Hajer Kefi; Daniel Maar

Communication des marques de luxe sur les médias sociaux : faire rêver ne suffit plus Divers

The Conversation, 2019.

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Hajer Kefi

Ces usages qui entraînent des regrets sur les réseaux sociaux Divers

The Conversation, 2019.

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Hajer Kefi; Michel Kalika

Déconnectez-moi ! Mais pas trop vite... Divers

The Conversation, 2018.

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Hajer Kefi; Talel Abdessalem; Sitesh Indra

Toward an analytical model of social-media marketing capabilities Divers

Management & Datascience, 2018.

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