fbpx

Elissar Toufaily

De Vinci Research Center


Elissar Toufaily

I am currently an Associate Professor of Digital Marketing at De Vinci Higher Education. I have previous experience in teaching and research at the American University in Dubai (UAE) and University Laval in Quebec-Canada. With a Ph.D. and an MBA in Business Administration from the University of Quebec in Montreal, and an M.Sc. in finance, I have a background in digital marketing, financial services marketing, and relationship marketing. My research papers and interests focus on the adoption of innovations, consumer trust in the case of technology- mediated- transactions, e-service quality in the services industries and on the impact of disintermediation, decentralization and digitization (Web 3) of economic transactions on consumers and organizations. Professeur- chercheur du marketing digital. Ma recherche se focalise sur les stratégies de création de valeur, et de la confiance vis à vis des technologies de Web 3 et la blockchain caractérisées par la décentralisation, désintermédiation et par le P2P.

elissar.toufaily@devinci.fr

Publications


Articles de journaux

Elissar Toufaily; Tatiana ZALAN

Ecosystem Well-Being and Resilience: Lessons from Crisis Management in Service Organizations Article de journal

Dans: Journal Of Business-To-Business Marketing, vol. 30, no. 4, p. 349-370, 2023.

Résumé | Liens | BibTeX

Elissar Toufaily; Tatiana ZALAN

Ecosystem Well-Being and Resilience: Lessons from Crisis Management in Service Organizations. Article de journal

Dans: Journal Of Business-To-Business Marketing, vol. 30, no. 4, p. 349-370, 2023.

Résumé | Liens | BibTeX

Elissar Toufaily

An Integrative Model of Trust toward Crypto-Tokens Applications: A Customer Perspective Approach Article de journal

Dans: vol. 2, no. 2, p. 100041, 2022.

Résumé | Liens | BibTeX

Elissar Toufaily; Tatiana ZALAN; Soumaya Ben Dhaou

A Framework of Blockchain Technology Adoption: An Investigation of Challenges and Expected Value Article de journal

Dans: Information & Management, vol. 58, no. 3, p. 103444, 2021.

Résumé | Liens | BibTeX

Florian Gerth; Vikash Ramiah; Elissar Toufaily; Glenn Muschert

Assessing the effectiveness of Covid-19 financial product innovations in supporting financially distressed firms and households in the UAE?, Article de journal

Dans: Journal of Financial Services Marketing, vol. 26, p. 215-225, 2021.

Résumé | Liens | BibTeX

Elissar Toufaily; Tatiana ZALAN; Dennis Lee

What Do Learners Value in Online Education? An Emerging Market Perspective Article de journal

Dans: vol. 12, no. 2, p. 24-39, 2018.

Résumé | Liens | BibTeX

Conférences

Elissar Toufaily

Trust within the Blockchain Ecosystem: A Multidisciplinary Perspective Conférence

International Symposium on Business and Management, Kyoto-Japan, 2018.

Liens | BibTeX

Proceedings Articles

Tatiana ZALAN; Elissar Toufaily

Betting on NFTs: consumer value in a nascent market Proceedings Article

Dans: Athens Institute for Education and Research, Athens- Greece, 2023.

Résumé | Liens | BibTeX

Elissar Toufaily

Trust in Crypto-networks: A consumer perspective Proceedings Article

Dans: Ivan Abel, I. Hilmi Elifoglu (Ed.): Annual Global Business Research Symposium Proceedings, Saint John's university, Rome-Italy, 2022, ISBN: 978-0-9978326-2-4.

Liens | BibTeX

Elissar Toufaily; Tatiana ZALAN; Soumaya Ben Dhaou

From start-ups to governments: challenges and opportunities of blockchain adoption in the MENA ecosystem Proceedings Article

Dans: DATA'19: International Conference on Data Science, E-learning and Information Systems, Dubai- UAE, 2019, ISBN: 978-1-4503-7284-8.

Résumé | Liens | BibTeX

Divers

Elissar Toufaily

Industrie du luxe : des premiers pas réussis dans le monde des NFTs ? Divers

The Conversation, 2023.

Liens | BibTeX




    No posts by this author.


Candidature
Documentation

En savoir plus ?

Contactez-nous et téléchargez une documentation



En validant ce formulaire, vous acceptez que l’Association Léonard de Vinci traite vos données à caractère personnel pour répondre à votre demande de contact et ainsi recevoir la documentation demandée. Si vous y avez consenti, vous êtes également susceptible de recevoir la newsletter du Groupe Léonard de Vinci. Vos données sont transmises aux collaborateurs de notre direction marketing ayant besoin d’en connaître et sont conservées pour une durée de deux ans à compter de votre dernière demande. Vous disposez des droits suivants sur vos données : droit d’accès, droit de rectification, droit à l’effacement (droit à l’oubli), droit d’opposition, droit à la limitation du traitement, droit à la portabilité et du droit de retirer votre consentement. Vous pouvez également définir des directives générales ou particulières relatives au sort de vos données à caractère personnel après votre décès. Pour les exercer, merci d’adresser votre demande à Association Léonard de Vinci - Pôle Universitaire Léonard De Vinci - 92916 Paris La Défense Cedex ou à webmaster@devinci.fr. En cas de réclamation, vous pouvez choisir de saisir la CNIL. Pour en savoir plus, consultez la politique de protection des données personnelles.