Enseignant chercheur à l'EMLV en marketing digital. Responsable pédagogique du MBA Digital Marketing Strategy. Responsable pédagogique pour l'EMLV du programme Digital Marketing & Data Analytics. Profil : Titulaire d'un doctorat en sciences de gestion option marketing obtenu à l'IAE d'Aix-en-Provence, Basma Taieb a débuté comme ATER à Paris 11 et à Lyon avant d'enseigner à l'Université de Cergy Pontoise. Elle a été enseignant chercheur en marketing digital à l'EM Normandie et à l'ISC Paris pendant 3 ans avant de rejoindre l'EMLV. Domaines de recherche : Les effets d'adaptation culturelle du design des sites web marchands sur les attitudes et comportement des consommateurs. Recherches futures : le marketing et l'IOT (Internet Of Things) des objets connectés - étude de la segmentation des consommateurs en fonction de leurs besoins.
Context-aware optimization of mobile commerce website interfaces from the consumers' perspective: Effects on behavioral intentions Article de journal
Dans: Computers in Human Behavior Reports, vol. 7, p. 100225, 2022.
The internet of things in upscalehotels: its impact on guests'sensory experiences and behavior Article de journal
Dans: International Journal Of Contemporary Hospitality Management, vol. 33, no. 11, p. 4035-4056, 2021.
The moderating effect of gender on the online luxury market: how perceived intimacy influences male consumers' buying intentions Article de journal
Dans: Luxury Research Journal, vol. 1, no. 3, p. 260-282, 2017.
Targeting without alienating on the internet: ethnic majority and minority consumers Article de journal
Dans: Journal Of Business Research, vol. 69, no. 3, p. 1082-1089, 2016.
Relations aux MDD : que nous disent les consommateurs ? Article de journal
Dans: Management & Avenir, vol. 6, no. 80, p. 175-192, 2015.
Lexique du Digital Ouvrage
Studyrama, 2019, ISBN: 978-2759039869.
LES DETERMINANTS DE L'ADOPTION DU LIVE SHOPPING : L'EXPERTISE DE L'ANIMATEUR ET L'EXPERIENCE DE FLOW Conférence
Congrès International de l'AFM, Tunis, Tunisie, 2022.
Atténuer les impacts environnementaux de la chaîne d'approvisionnement du vin grâce aux vélos cargos Conférence
Association Information et Management - 27ème édition, Carry-le-Rouet, 2022.
User-Generated Content: Reviewer perceptions and credibility Conférence
3e Colloque international sur la recherche en tourisme (CIRT), Essaouira, Maroc, 2018.
Optimizing the supply chain of wine with social media and collaborative consumption Conférence
2nd Edition of the International Conference on Project & Logistic, Agadir, Maroc, 2016.
L'acculturation du consommateur dans son pays d'origine et ses orientations d'achat Conférence
13èmes Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, Rouen, France, 2014.
Enhancing the Mobile User Experience through Colored Contrasts Recueil
Dans: Khosrow-Pour, M. (Ed.): Encyclopedia of Information Science and Technology, Fourth Edition, vol. Chapter 527, IGI Global, 2017.
Designing website interfaces for m-commerce with consideration for adult consumers Recueil
Dans: Pelet, Jean-Eric (Ed.): Mobile Platforms, Design, and Apps for Social Commerce, vol. Chapter 16, p. 288-308, IGI Global, 2017.
Internet of Things and Artificial Intelligence in the Hotel Industry: Which Opportunities and Threats for Sensory Marketing? Inproceedings
Dans: Advances in National Brand & Private Label Marketing, Sixth International Conference 2019, p. 154-164, Barcelona, Spain, 2019, ISBN: ISBN : 978-3-030-18910-5.
The user's attitude and security of personal information depending on the category of IoT Inproceedings
Dans: WorldCIST'19: World Conference on Information Systems and Technologies, p. pp 431-437, La Toja, Spain, 2019, ISBN: ISBN : 978-3-030-16183-5.
When Social Networks Express Concerns about Information Privacy: Users' Perception, Attitudes and Trust Inproceedings
Dans: Proceedings of the 2018 Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress (WMC), Porto, Portugal, 2018, ISBN: ISBN 978-3-030-02568-7.
From Skeuomorphism to Flat Design: when Font and Layout of M-Commerce Websites affect Behavioral Intentions Inproceedings
Dans: Advances in National Brand & Private Label Marketing, Fourth International Conference 2017, p. 95-103, Barcelona, Spain, 2017, ISBN: ISBN 978-3-319-59701-0.
Privacy protection on social networks: a scale for measuring users' attitudes in France and the USA Inproceedings
Dans: WorldCIST 2017: Recent Advances in Information Systems and Technologies, p. pp763-773, Porto Santo Island Madère, Portugal, 2017, ISBN: ISBN : 978-3-319-56537-8.
Impact of M-commerce Website design on Consumers'Behavioral Intentions: An Empirical Study of Age as Moderating Influence Inproceedings
Dans: Proceedings of the 2016 Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress (WMC), p. p111, Paris, France, 2016, ISBN: ISBN 978-3-319-47330-7.
Effects of colored contrast of mobile websites on behavioral intentions Inproceedings
Dans: Proceedings of the 1st international Conference on Advanced Research Methods and Analytics, CARMA2016, Valencia, Spain, 2016, ISBN: ISBN: 978-84-9048-462-3.
Du design des sites de m-commerce aux intentions comportementales Inproceedings
Dans: 21ème colloque de l'AIM, Lille, France, 2016.
La congruence culturelle du site web influence-t-elle les réactions affectives envers le site ? Inproceedings
Dans: 13th International Marketing Trends Conference, Venise, Italy, 2014, ISBN: ISBN 978-2-9532811-7-0.
Le marketing sensoriel et les objets connectés, nouveaux atouts des hôteliers Divers
The Conversation, 2021.
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