Erik Ernesto Vazquez

De Vinci Research Center


Erik Ernesto Vazquez

Erik Ernesto Vázquez is Director of the MSc in Digital Business & Analytics and a permanent Research Professor at Leonard de Vinci Business School (EMLV). He started his career in the private sector holding positions as consultant, financial accountant, marketing representative, and rose to the position of sales territory manager for Caterpillar Inc, a Fortune 100 company in the United States. Erik move into the higher education sector becoming the youngest MBA Director for UDEM, an institution accredited by SACS and AACSB. He has contributed in business acquisitions and due diligence processes between startups and established fortune companies such as FEMSA and shopnet.com.mx in 2019. Erik has been an active research member of the SNI National Research Council of Science and Technology (CONACYT) as well as a reviewer for the European Academy of Management since 2017. He has a doctoral degree from the University of Newcastle upon Tyne in United Kingdom and Grenoble École de Management where he specialized in digital business. Erik holds an MBA of the University of North Carolina and an Engineering degree from UDEM.

erik.vazquez@devinci.fr

Publications


Articles de journaux

Erik Ernesto Vazquez

Effects of enduring involvement and perceived content vividness on digital engagement Article de journal Forthcoming

Journal of Interactive Marketing, Forthcoming.

BibTeX

Livres

Erik Ernesto Vazquez

E-retailers' expansion to social media platforms: Role of business model alignment Livre

2018, ISBN: 978-1520823126.

Liens | BibTeX

Conférences

Erik Ernesto Vazquez

Influencia de redes sociales en el comercio electrónico 5500 - 5599 Conférence

Simposio CONACYT en Europa, 2013.

BibTeX

Book Chapters

Erik Ernesto Vazquez

Effect of E-Retail Product Category on Performance Book Chapter

G. Granata A. Moretta Tartaglione, & Tsiakis T (Ed.): Predicting Trends and Building Strategies for Consumer Engagement in Retail Environments, p. pp. 152-168, 2019.

Liens | BibTeX

Periodicals

Edición LI: Transformación 4.0 La era de la digitalización, entrar o morir (Ed.)

Servicio 4.0 para un mejor posicionamiento competitivo Périodique

2017.

Liens | BibTeX

Revista TNe: Tecnología, negocios y estrategia (Ed.)

Transformación digital: Un proceso paulatino Périodique

2016.

Liens | BibTeX




    No posts by this author.


Candidature
Documentation

En savoir plus ?

Contactez-nous et téléchargez une documentation



En validant ce formulaire, vous acceptez que l’Association Léonard de Vinci traite vos données à caractère personnel pour répondre à votre demande de contact et ainsi recevoir la documentation demandée. Si vous y avez consenti, vous êtes également susceptible de recevoir la newsletter du Groupe Léonard de Vinci. Vos données sont transmises aux collaborateurs de notre direction marketing ayant besoin d’en connaître et sont conservées pour une durée de deux ans à compter de votre dernière demande. Vous disposez des droits suivants sur vos données : droit d’accès, droit de rectification, droit à l’effacement (droit à l’oubli), droit d’opposition, droit à la limitation du traitement, droit à la portabilité et du droit de retirer votre consentement. Vous pouvez également définir des directives générales ou particulières relatives au sort de vos données à caractère personnel après votre décès. Pour les exercer, merci d’adresser votre demande à Association Léonard de Vinci - Pôle Universitaire Léonard De Vinci - 92916 Paris La Défense Cedex ou à webmaster@devinci.fr. En cas de réclamation, vous pouvez choisir de saisir la CNIL. Pour en savoir plus, consultez la politique de protection des données personnelles.