Erik Ernesto Vazquez

De Vinci Research Center


Erik Ernesto Vazquez

Erik Ernesto Vázquez is the Founder and Director of the MSc in Digital Business & Analytics and a Tenured Research Professor at Leonard de Vinci Business School (EMLV) in Paris, France. He started his career in the private sector holding positions as a consultant, financial accountant, marketing representative and was promoted to a position abroad as regional manager of marketing, pricing and sales for Caterpillar Inc, a company from the Fortune 100s list. Erik moved into the higher education sector becoming the youngest MBA Director for UDEM, an institution accredited by SACS, AACSB and AMBA. In this role, he launched the AMBA accreditation process that drove the institution to obtain this accreditation in 2019. Erik has been an active research member of the SNI National Research Council of Science and Technology (CONACYT) as well as a reviewer for the European Academy of Management in the track of international competitiveness since 2016. He has a doctoral degree from the University of Newcastle upon Tyne in the United Kingdom and Grenoble École de Management in which he specialized in digital business. Erik also holds an MBA of the University of North Carolina and EGADE Business School as well as an Engineering degree from UDEM. His research has been published in top international academic journals such as Harvard Business Review, MIT Sloan Management Review, Electronic Markets, and Journal of Research in Interactive Marketing. Erik also works as a consultant for multinational tech companies such as Oracle. He has contributed to the practice in strategic projects such as the acquisition of the startup Shopnet by the multinational FEMSA as well as its due diligence process during 2018-19.

erik.vazquez@devinci.fr

Publications


Articles de journaux

Erik Ernesto Vazquez

Social networks: How to do they influence the perception of product quality? Article de journal

Harvard Business Review, 2020.

Liens | BibTeX

Erik Ernesto Vazquez

The power of digital media Article de journal

MIT Sloan Management Review, 2020.

Liens | BibTeX

Erik Ernesto Vazquez

Effect of an e-retailer’s product category and social media platform selection on perceived quality of e-retail products Article de journal

Electronic Markets, 2020, ISSN: 1019-6781.

Résumé | Liens | BibTeX

Erik Ernesto Vazquez

Effects of enduring involvement and perceived content vividness on digital engagement Article de journal

Journal of Research in Interactive Marketing, 14 (1), p. 1-16, 2019, ISSN: 2040-7122.

Résumé | Liens | BibTeX

Livres

Erik Ernesto Vazquez

E-retailers' expansion to social media platforms: Role of business model alignment Livre

2017, ISBN: 978-1520823126.

Liens | BibTeX

Conférences

Erik Ernesto Vazquez

Influencia de redes sociales en el comercio electrónico 5500 - 5599 Conférence

Simposio CONACYT en Europa, 2013.

BibTeX

Book Chapters

Erik Ernesto Vazquez

Effect of e-retail product category on performance Book Chapter

G. Granata A. Moretta Tartaglione, & Tsiakis T (Ed.): Predicting Trends and Building Strategies for Consumer Engagement in Retail Environments, p. pp. 152-168, 2019.

Résumé | Liens | BibTeX

Periodicals

Edición LI: Transformación 4.0 La era de la digitalización, entrar o morir (Ed.)

Servicio 4.0 para un mejor posicionamiento competitivo Périodique

2017.

Liens | BibTeX

Revista TNe: Tecnología, negocios y estrategia (Ed.)

Transformación digital: Un proceso paulatino Périodique

2017.

Liens | BibTeX

Présentations

Erik Ernesto Vazquez

Video Digital Business and Analytics - Promoting Faculty Mobility and Academic Research une présentation en une minute.

20.01.2020.

Liens | BibTeX




    No posts by this author.


Candidature
Documentation

En savoir plus ?

Contactez-nous et téléchargez une documentation



En validant ce formulaire, vous acceptez que l’Association Léonard de Vinci traite vos données à caractère personnel pour répondre à votre demande de contact et ainsi recevoir la documentation demandée. Si vous y avez consenti, vous êtes également susceptible de recevoir la newsletter du Groupe Léonard de Vinci. Vos données sont transmises aux collaborateurs de notre direction marketing ayant besoin d’en connaître et sont conservées pour une durée de deux ans à compter de votre dernière demande. Vous disposez des droits suivants sur vos données : droit d’accès, droit de rectification, droit à l’effacement (droit à l’oubli), droit d’opposition, droit à la limitation du traitement, droit à la portabilité et du droit de retirer votre consentement. Vous pouvez également définir des directives générales ou particulières relatives au sort de vos données à caractère personnel après votre décès. Pour les exercer, merci d’adresser votre demande à Association Léonard de Vinci - Pôle Universitaire Léonard De Vinci - 92916 Paris La Défense Cedex ou à webmaster@devinci.fr. En cas de réclamation, vous pouvez choisir de saisir la CNIL. Pour en savoir plus, consultez la politique de protection des données personnelles.