fbpx

Ranjan Chaudhuri

De Vinci Research Center


Ranjan Chaudhuri

Dr Ranjan Chaudhuri is a Full Professor in the Department of Digital Marketing Business at EMLV Business School. Dr Ranjan Chaudhuri was a Fulbright Fellow at the University of Alabama in Huntsville in 2012. Dr Ranjan Chaudhuri in the recent past was a Professor of Marketing and Professor-in-charge (Institute Administration) at Indian Institute of Management Ranchi. In the recent past, he was associated with the National Institute of Industrial Engineering, Mumbai. Earlier, Dr. Chaudhuri also served as a Faculty at the Indian Institute of Technology Kharagpur and the Indian Institute of Technology Delhi. Dr. Chaudhuri has over twenty-two years of industrial, teaching, and research experience. Major awards and honors recently awarded to Dr. Chaudhuri include 2023 Basant Kumar BIrla Outstanding Management Researcher in India, InsideIIM Best Professor in Management for 2021, 2020 and 2019, for three times in a row, Bombay Management Association Outstanding Faculty of India Award 2020, Indian Institute of Technology Kharagpur Teaching Excellence Award 2018, All India Council for Robotics and Automation Lifetime Achievement Award 2019, Glory of India Award 2019, Academy of Management Professionals Best Teacher Award 2017, INFOMS USA Distinguished Service Award 2014, Fulbright Fellowship to United States, Fall 2012 (August - December 2012), Higher Education Forum (HEF) India Best Young Teacher Award 2012, Association of Indian Management Scholars (AIMS) International Outstanding Management Researcher Award 2010. He is also the recipient of the Jawaharlal Nehru Memorial Award, 2001 for best-published paper in the Journal of the Institution of Engineers (India), Interdisciplinary Division. Dr. Chaudhuri's teaching and research interests are in the areas of Business to Business Marketing, Global Marketing, and Retail Management.

ranjan.chaudhuri@devinci.fr

Publications


Articles de journaux

Sheshadri Chatterjee; Ranjan Chaudhuri; Shivam Gupta; Uthayasankar Sivarajah; Surajit Bag

Assessing the impact of big data analytics on decision-making processes, forecasting, and performance of a firm Article de journal

Dans: Technological Forecasting And Social Change, vol. 196, p. 122824, 2023.

Résumé | Liens | BibTeX




    No posts by this author.


Candidature
Documentation

En savoir plus ?

Contactez-nous et téléchargez une documentation



En validant ce formulaire, vous acceptez que l’Association Léonard de Vinci traite vos données à caractère personnel pour répondre à votre demande de contact et ainsi recevoir la documentation demandée. Si vous y avez consenti, vous êtes également susceptible de recevoir la newsletter du Groupe Léonard de Vinci. Vos données sont transmises aux collaborateurs de notre direction marketing ayant besoin d’en connaître et sont conservées pour une durée de deux ans à compter de votre dernière demande. Vous disposez des droits suivants sur vos données : droit d’accès, droit de rectification, droit à l’effacement (droit à l’oubli), droit d’opposition, droit à la limitation du traitement, droit à la portabilité et du droit de retirer votre consentement. Vous pouvez également définir des directives générales ou particulières relatives au sort de vos données à caractère personnel après votre décès. Pour les exercer, merci d’adresser votre demande à Association Léonard de Vinci - Pôle Universitaire Léonard De Vinci - 92916 Paris La Défense Cedex ou à webmaster@devinci.fr. En cas de réclamation, vous pouvez choisir de saisir la CNIL. Pour en savoir plus, consultez la politique de protection des données personnelles.