Insaf Khelladi is an Associate Professor of Marketing at EMLV Business School (Paris). She holds a Doctoral degree in Management & an MBA from IAE Nice - Université Côte d'Azur. Insaf's research interests evolve around the underlying cognitive processes in the online, offline and human-machine interaction contexts, and their inherent consequences on individual (consumer, individual investor), group (virtual teams, entrepreneurial teams, generational cohort), organizational (corporate e-reputation, Champagne houses) and industry (wine) level. Insaf is currently acting as Regional & Real Impact Editor for the Journal of Knowledge Management. She published in journals such as JBR, TFSC, IEEE Transactions on Engineering Management, International Marketing Review, Management Decision, Journal of Technology Transfer, Revue d'Economie Régionale et Urbaine, etc. Insaf has 10 years of teaching experience (French & English, undergraduate, graduate, and postgraduate such as MBA and DBA level). She has been working for 10 years in managing development projects within several international organizations (e.g., IFC, World Bank, EU projects, UNDP).
The role of Internet of Things to balance tradition and innovation in the wine industry Proceedings Article
Dans: 1st International Research Workshop on Wine tourism: Challenges and futures perspectives, Strasbourg, France, 2019.
How nomad entrepreneurs contribute in building: Dynamic capabilities in a global context, The case of flying winemakers Proceedings Article
Dans: 1st International Research Workshop on Wine tourism: Challenges and futures perspectives, Strasbourg, France, 2019.
Le rôle des agents virtuels sur la confiance et l'intention d'achat du vin en ligne Proceedings Article
Dans: 13ème journée AFM du Marketing Agroalimentaire, Montpellier, 2018.
L'influence des agents virtuels sur le comportement d'achat de vin en ligne Proceedings Article
Dans: International Marketing Trends - Luxury Industries Conference, Londres, 2017, ISBN: 978-2-490372-02-7.
Amazon : derrière l'innovation, une armée de travailleurs précaires ? Divers
The Conversation, 2024.
NFT : êtes-vous prêt à acheter un vêtement virtuel ? Divers
The Conversation, 2023.
Le robot social, plus que parfait ! Divers
Monde des Grandes Ecoles et Universités, 2023.
Les nouvelles formes d'investissement Divers
Radio Phénix, 2022.
Qu'est-ce que le « Métaverse » ? Divers
FNEGE Médias, 2022.
NFTs : quelles opportunités pour les marques ? Divers
FNEGE Médias, 2022.
Entre réseaux sociaux et data, l'ère du ?sur-mesure' pour tous Divers
Les Echos.fr, 2021.
Le marketing lié à une cause : quelle perception des Millennials Français ? Divers
FNEGE Médias, 2021.
¿Es realmente vino el vino sin alcohol? Divers
The Conversation, 2021.
Will the world ever accept non-alcoholic wine? Divers
The Conversation, 2021.
Le vin sans alcool est-il vraiment du vin? Divers
The Conversation, 2021.
Le vin sans alcool est-il vraiment du vin ? Divers
The Conversation, 2021.
Millennials français et chinois : des rapports au luxe bien différents... Divers
The Conversation, 2019.
Neymar au PSG : un cas d'école sur l'e-réputation Divers
The Conversation, 2017.
Neymar au PSG : un cas d'école sur l'e-réputation Divers
The Conversation, 2017.
No posts by this author.