Erik Ernesto Vazquez Hernandez

De Vinci Research Center


Erik Ernesto Vazquez Hernandez

Erik Ernesto Vázquez is the Founder and Director of the MSc in Digital Business & Analytics (DBA) and a Tenured Research Professor at Leonard de Vinci Business School (EMLV) in Paris, France. He held positions as financial accountant, marketing representative, and territory manager in Mexico and USA for Caterpillar Inc, a multinational company listed #62 in the Fortune 500, 2020. Erik moved into the higher education sector becoming the youngest MBA Director for UDEM MX, a top institution accredited by SACS, AACSB and AMBA. In this role, he launched the AMBA accreditation process in 2011 and actively contributed to obtain it in 2019. In 2020, Erik launched the MSc DBA at EMLV, a program that obtained the accreditation Conférence des Grandes Écoles (CGE) and attracted students from more than 13 nationalities in the same year, exceeding enrollment quality and quantity expectations of the first cohort. He is an active member of the National Research Council of Science and Technology (CONACYT) System of Researchers SNI Level 1 as well as a reviewer for the European Academy of Management in the track of international competitiveness since 2016. Erik earned a doctoral degree from the University of Newcastle upon Tyne UK and Grenoble École de Management FR in which he specialized in digital business. Erik also holds an MBA of the University of North Carolina USA and EGADE Business School MX as well as an Engineering degree from UDEM MX. His research has been published in top international academic and practitioner journals such as Harvard Business Review, MIT Sloan Management Review, Electronic Markets, and Journal of Research in Interactive Marketing. He teaches to Master and MBA students and supervises theses, he has launched 3 MOOCs enrolling +1,400 students in +100 countries. Erik also works as a consultant for multinational tech companies such as Oracle. He has contributed to the practice in strategic projects such as the due diligence and acquisition of the startup Shopnet by the FEMSA, a multinational company listed in the Fortune Global 500, 2020.

erik.vazquez@devinci.fr

Publications


Articles de journaux

Erik Ernesto Vazquez

Effect of an e-retailer's product category and social media platform selection on perceived quality of e-retail products Article de journal

Dans: Electronic Markets, 31 (1), p. 10, 2021.

Résumé | Liens | BibTeX

Erik Ernesto Vazquez; Diana Davila Ruiz; Julio César García Martinez

Influence of consumer product categorization on digital sales: The mediating effect of conversion rate Article de journal

Dans: European Journal of Applied Business and Management, 6 (4), p. 1-14, 2020.

Résumé | Liens | BibTeX

Erik Ernesto Vazquez

Effects of enduring involvement and perceived content vividness on digital engagement Article de journal

Dans: Journal Of Research In Interactive Marketing, 14 (1), p. 16, 2019.

Résumé | Liens | BibTeX

Ouvrages

Erik Ernesto Vazquez

E-retailers' expansion to social media platforms: Role of business model alignment Ouvrage

Independent Amazon Publising, 2017, ISBN: 978-1520823126.

Résumé | Liens | BibTeX

Recueils

Erik Ernesto Vazquez

Effect of E-Retail Product Category on Performance Recueil

Dans: Giuseppe Granata, Andrea Moretta Tartaglione; Tsiakis, Theodosios (Ed.): Predicting Trends and Building Strategies for Consumer Engagement in Retail Environments, Chapter 8 , p. pp. 152-16, IGI Global, 701 E. Chocolate Avenue, Hershey, PA 17033-1240, USA, 2019, ISBN: 9781522578567.

Résumé | Liens | BibTeX

Divers

Erik Ernesto Vazquez

Réseaux sociaux : comment influencer la perception de la qualité d'un produit ? Divers

Harvard Business Review France, 2020.

Liens | BibTeX

Erik Ernesto Vazquez

The power of digital media Divers

MIT Sloan Management Review Mexico, 2020.

Liens | BibTeX




    No posts by this author.


Candidature
Documentation

En savoir plus ?

Contactez-nous et téléchargez une documentation



En validant ce formulaire, vous acceptez que l’Association Léonard de Vinci traite vos données à caractère personnel pour répondre à votre demande de contact et ainsi recevoir la documentation demandée. Si vous y avez consenti, vous êtes également susceptible de recevoir la newsletter du Groupe Léonard de Vinci. Vos données sont transmises aux collaborateurs de notre direction marketing ayant besoin d’en connaître et sont conservées pour une durée de deux ans à compter de votre dernière demande. Vous disposez des droits suivants sur vos données : droit d’accès, droit de rectification, droit à l’effacement (droit à l’oubli), droit d’opposition, droit à la limitation du traitement, droit à la portabilité et du droit de retirer votre consentement. Vous pouvez également définir des directives générales ou particulières relatives au sort de vos données à caractère personnel après votre décès. Pour les exercer, merci d’adresser votre demande à Association Léonard de Vinci - Pôle Universitaire Léonard De Vinci - 92916 Paris La Défense Cedex ou à webmaster@devinci.fr. En cas de réclamation, vous pouvez choisir de saisir la CNIL. Pour en savoir plus, consultez la politique de protection des données personnelles.