Shameek Sinha

De Vinci Research Center


Shameek Sinha

Shameek is a Professor of Marketing at EMLV specializing in Empirical and Analytical Methods and Strategic Decision Making. He teaches courses in Data Sciences and Applied Management Systems. As a researcher, he works on methodological foundations of consumer and firm decision making, with specific emphasis on the direct marketing domain, especially optimal targeting by firms and corresponding consumer response. His research expands to other substantive areas of marketing like customer portfolio management, CSR, dynamic innovation adoption, advertising effectiveness and channel coordination. After receiving his Ph.D. in Marketing from the University of Texas at Austin (USA), Shameek has taught for 9 years at the IE Business School (IE University), a leading business school based in Madrid. He is trained as an economist with a B.Sc in Economics from India and dual M.Sc. in Economics degrees from India and the USA.

shameek.sinha@devinci.fr

Publications


Articles de journaux

Ahmad Hijazi; Shameek Sinha

On Ethereal Grounds: Cultural Resources as Foundations Supporting Innovation Success Article de journal

Journal of International Consumer Marketing, 2020.

Liens | BibTeX

Jason A. Duan; Leigh McAlister; Shameek Sinha

Commentary —Reexamining Bayesian Model-Comparison Evidence of Cross-Brand Pass-Through Article de journal

Marketing Science, 30 (3), p. 550-561, 2011.

Résumé | Liens | BibTeX

Book Chapters

Shameek Sinha; Sreyaa Guha

Network based choice formation Book Chapter

Rishi, Subir Bandyopadhyay; Bikramjit (Ed.): 2017, ISBN: 9781138679184.

Liens | BibTeX




    No posts by this author.


Candidature
Documentation

En savoir plus ?

Contactez-nous et téléchargez une documentation



En validant ce formulaire, vous acceptez que l’Association Léonard de Vinci traite vos données à caractère personnel pour répondre à votre demande de contact et ainsi recevoir la documentation demandée. Si vous y avez consenti, vous êtes également susceptible de recevoir la newsletter du Groupe Léonard de Vinci. Vos données sont transmises aux collaborateurs de notre direction marketing ayant besoin d’en connaître et sont conservées pour une durée de deux ans à compter de votre dernière demande. Vous disposez des droits suivants sur vos données : droit d’accès, droit de rectification, droit à l’effacement (droit à l’oubli), droit d’opposition, droit à la limitation du traitement, droit à la portabilité et du droit de retirer votre consentement. Vous pouvez également définir des directives générales ou particulières relatives au sort de vos données à caractère personnel après votre décès. Pour les exercer, merci d’adresser votre demande à Association Léonard de Vinci - Pôle Universitaire Léonard De Vinci - 92916 Paris La Défense Cedex ou à webmaster@devinci.fr. En cas de réclamation, vous pouvez choisir de saisir la CNIL. Pour en savoir plus, consultez la politique de protection des données personnelles.