fbpx

Marie Haikel-elsabeh

De Vinci Research Center


Marie Haikel-elsabeh

Marie Haikel-Elsabeh holds a Doctorate in Management Science from the University of Paris Ouest Nanterre / Télécom Ecole de Management (Institut Mines-Télécom), a Master of Management of Organizations from ESCP-EAP / University of Paris Ouest / Mines Paris TECH / ENA, a Master in Political Communication and Local Animation from the University of Paris 1 Panthéon Sorbonne and a Bachelor in Comparative International Politics from the American University of Paris. Her research focuses on AI, social media, and innovation. Her most recent research projects concerned the creation of a recommender system capable based on social media and capable of analyzing and recommending products based on text-mining. Her other projects focus on how responsible consumers communicate on social media. Her other research concerns IoT and their impact on human lives.

marie.haikel_elsabeh@devinci.fr

Publications


Articles de journaux

Zhenzhen Zhao; Marie Haikel-Elsabeh; Patricia Baudier; Damien Renard; Alexander Brem

Need for uniqueness and word of mouth in disruptive innovation adoption : the context of self-quantification Article de journal

Dans: Ieee Transactions On Engineering Management, 2021.

Résumé | Liens | BibTeX

Marie Haikel-Elsabeh; Zhenzhen Zhao; Björn Ivens; Alexander Brem

When is brand content shared on Facebook? A field study on online Word-of-Mouth Article de journal

Dans: International Journal Of Market Research, vol. 61, no. 3, p. 287-301, 2019.

Résumé | Liens | BibTeX

Eric Lombardot; Marie Haikel-Elsabeh

La consommation alimentaire responsable : analyse des contributions du web social au changement et au renforcement des pratiques Article de journal

Dans: Revue de l'Organisation Responsable, vol. 12, no. 2, p. 56-73, 2017.

Résumé | Liens | BibTeX

Caroline Ardelet; Nathalie Veg-Sala; A. Goudey; Marie Haikel-Elsabeh

Entre crainte et désir pour les objets connectés : Comprendre l'ambivalence des consommateurs Article de journal

Dans: Décisions Marketing, vol. 86, p. 31-46, 2017.

Résumé | Liens | BibTeX

Marie Haikel-Elsabeh; Sébastien Nouet; Maximilien Nayaradou

How Personal Finance Management Influences Consumers' Motivations and Behavior Regarding Online Banking Services Article de journal

Dans: Communications & Strategies, vol. 103, p. p15-p34, 2016.

Résumé | Liens | BibTeX

Conférences

Patricia Baudier; Najoua Elommal-Manita; Marie Haikel-Elsabeh; Lubica Hikkerova

The remote olfactive technology adoption in the perfumery industry: The case of Digital Natives Conférence

2nd International Conference on Digital Innovation & Financing, Valencia, Spain, 2019.

Liens | BibTeX

Actes

Maria Olmedilla; Marie Haikel-Elsabeh; Johannes De Smedt; Tomas Perrais; J. Carlos Romero

Recommending products based on users' positive word-of-mouth by combining a word-embedding model, KPCA and SVD++ Collaborative Filtering Inproceedings

Dans: 4th International Conference on Information System and Data Mining, Hawaii, USA, 2020, ISBN: 978-1-4503-7765-2.

Liens | BibTeX

Marie Haikel-Elsabeh; Maria Olmedilla; Sami Chaoued

Recommending products based on users' activities and interests within an eWOM community by combining Principal Component Analysis and ALS Collaborative Filtering Inproceedings

Dans: Proceedings of the 2019 3rd International Conference on Information System and Data Mining, Houston, USA, 2019, ISBN: ISBN: 978-1-4503-6635-9.

Liens | BibTeX

Divers

Marie Haikel-Elsabeh

L'avenir du webmarketing sur les sites internet Divers

Finance&Gestion, 2016.

Liens | BibTeX

Benoit Aubert; Marie Haikel-Elsabeh; François Thérin

Objets connectés : un succès... sous condition Divers

l'Expansion, 2015.

Liens | BibTeX




    No posts by this author.


Candidature
Documentation

En savoir plus ?

Contactez-nous et téléchargez une documentation



En validant ce formulaire, vous acceptez que l’Association Léonard de Vinci traite vos données à caractère personnel pour répondre à votre demande de contact et ainsi recevoir la documentation demandée. Si vous y avez consenti, vous êtes également susceptible de recevoir la newsletter du Groupe Léonard de Vinci. Vos données sont transmises aux collaborateurs de notre direction marketing ayant besoin d’en connaître et sont conservées pour une durée de deux ans à compter de votre dernière demande. Vous disposez des droits suivants sur vos données : droit d’accès, droit de rectification, droit à l’effacement (droit à l’oubli), droit d’opposition, droit à la limitation du traitement, droit à la portabilité et du droit de retirer votre consentement. Vous pouvez également définir des directives générales ou particulières relatives au sort de vos données à caractère personnel après votre décès. Pour les exercer, merci d’adresser votre demande à Association Léonard de Vinci - Pôle Universitaire Léonard De Vinci - 92916 Paris La Défense Cedex ou à webmaster@devinci.fr. En cas de réclamation, vous pouvez choisir de saisir la CNIL. Pour en savoir plus, consultez la politique de protection des données personnelles.