Marcos Lima

De Vinci Research Center


Marcos Lima

Marcos Lima est responsable du Département Marketing, Management et Entreprendre et professeur associé au Pôle Universitaire Léonard de Vinci. Ses intérêts de recherche sont liés à l'innovation, l'entrepreneuriat et le "knowledge management" et la transformation des organisations face aux technologies numériques. Il s'intéresse également aux modèles d'analyse appliqués aux études de cas, ayant écrit deux livres sur le sujet.

marcos.lima@devinci.fr

Publications


Articles de journaux

Marcos Lima; Patricia Baudier

Business Model Canvas acceptance among French entrepreneurship students: Principles for Enhancing Innovation Artefacts in Business Education Article de journal

Journal of Innovation Economics & Management, (23), p. 159-183, 2017, ISBN: 9782807391123.

Résumé | Liens | BibTeX

Michel DALMAS et Marcos LIMA

Génération Y, génération postmoderne ? Les enjeux pour la G.R.H Article de journal

Revue Management et Avenir, Numéro spécial (90), p. 151-174, 2017, ISSN: 1768-5958.

Résumé | Liens | BibTeX

Sylvie Matelly; Marcos Lima

The influence of the state on the strategic choices of defence companies: the cases of Germany, France and the UK after the Cold War Article de journal

Journal of Innovation Economics & Management, 2 (20), p. 61-88, 2016, ISBN: 9782807390041.

Résumé | Liens | BibTeX

Marcos Lima; Laila Namaci; Thierry Fabiani

A Netnographic Study of Entrepreneurial Traits: Evaluating classic typologies using the crowdsourcing algorithm of an online community Article de journal

Independent Journal of Management and Production, 5 (3), p. 693-709, 2014.

Résumé | Liens | BibTeX

Marcos Lima; Thierry Fabiani

The Case Method in Business Education: Challenges and Opportunities in Rethinking a Centennial Socio-Constructivist Approach with Web 2.0 Tools Article de journal

FAEEBA, 23 (42), p. 91-106, 2014.

Résumé | Liens | BibTeX

Marcos Lima; Nadia Jouini; Laila Namaci; Thierry Fabiani

Social media as a learning resource for business students of the Net generation: using active learning principles to empower creative and critical thinking Article de journal

International Journal for Quality in Higher Education Institutions, 1 (1), p. 24-40, 2014, ISBN: 2392 – 6058.

Résumé | BibTeX

Marcelo Amaral; Lygia Magacho; Marcos Lima

Uma proposta de avaliação de maturidade em parques científicos, tecnológicos e de inovação Article de journal

Locus Científico, 3 (4), p. 115-122, 2010, ISSN: 1981-6804.

Résumé | Liens | BibTeX

Article de journal

0000.

BibTeX

Livres

Marcos Lima; Thierry Fabiani

Réussir mes études des cas: outils et mises en situation. Modèles analytiques. Mini-cas d'entreprises Livre

Dunod, 2016, ISBN: 978-2100743223.

BibTeX

Marcos Lima; Thierry Fabiani

Teaching with cases : a Framework based approach Livre

Creative Space, 2014, ISBN: 1496137868.

Résumé | Liens | BibTeX

Marcos Lima; Bastien Nivet

L'Entreprise et son environnement: entreprendre, apprendre, s'adapter Livre

EMLV, 2014, ISBN: 9781506147888.

Résumé | Liens | BibTeX

Conférences

Marcos Lima; Sylvie Matelly

The Role of the State as a Client in Defense R&D Cooperation: The European Example 5500 - 5599 Conférence

9th International Conference on Economics and Security, Grenoble 25-27 June, 2015.

BibTeX

Laila Namaci; Marcos Lima; Thierry Fabiani

De l’ombre à la lumière. Acquisition de connaissances & « Formalisation » de l’entrepreneuriat « Informel » dans les pays en voie de développement : Cas du Maroc 5500 - 5599 Conférence

ICSB International Conference on Small Business Ponce, Puerto Rico, 2013.

BibTeX

Marcos Lima; Ilaria Dalla Pozza; Philippe Wagner

Customer Motivations for Engaging in Facebook Fan Pages: The Cases of Two Major Telecom Providers in France 5500 - 5599 Conférence

Jiaotong Workshop Management Research in China and Europe (MARCH), Paris, France, 2013.

BibTeX

Marcos Lima; Nadia Jouini; Thierry Fabiani; Laila Namaci

Une Expérience d’Application des Médias Sociaux pour Stimuler l’Interdisciplinarité dans une École de Commerce : Le cas d’Organixis à l’EMLV 5500 - 5599 Conférence

Journée de recherche sur la Consommation Digitale EMLV, Paris, France, 2012.

BibTeX

Marcos Lima; Thierry Fabiani

La diversité dans l’apprentissage des Sciences de Gestion : Une expérience interdisciplinaire d’utilisation des médias sociaux 5500 - 5599 Conférence

Huitiemes Rencontres Internationales de la Diversité Essaouira, Maroc, 2012.

BibTeX

Marcos Lima

McLuhan’s Tetrad as a Framework for Adaptive Innovation 5500 - 5599 Conférence

Proceedings of the Global Innovation and Knowledge Academy Valencia, Spain, 2012.

BibTeX

Therese Albertini; Thierry Fabiani; Marcos Lima

Customer Language Proficiency: an empirical method for small businesses 5500 - 5599 Conférence

Global 2011 Research Symposium on Entrepreneurship, Marketing and Entrepreneurship Education Rio de Janeiro, Brazil, 2011.

Résumé | Liens | BibTeX

Marcos Lima; Nadia Jouini; Laila Namaci; Thierry Fabiani

Social Media as a Learning Resource for Business Students of the ‘Net Generation’: using active learning principles to empower creative and critical thinking 5500 - 5599 Conférence

GEBA conference (Globalization and Higher Education in Economics and Business Administration) Lasi, Romania, 2011.

BibTeX

Marcelo Amaral; Marcos Lima; Lygia Magacho

Towards a Quantitative Model for Maturity Assessment in Technology Parks 5500 - 5599 Conférence

VIII Triple Helix Conference Madrid, Spain, 2010.

BibTeX

Book Chapters

Marcos Lima; Y. Wanderley

Perspectivas de uso da interface de análise PANTEON como Sistema de Suporte à interatividade colaborativa e ao raciocínio integrado em ambientes de aprendizagem Book Chapter

EDUFBA, 2010.

BibTeX

Divers

Marcos Lima; Thierry Fabiani

CASE Apple Store versus Microsoft Store: service innovation in the age of digital life styles Divers

2012.

Résumé | Liens | BibTeX

Thierry Fabiani; Marcos Lima

CAS SCAGLIA : Torra, quand le produit devient destination (marketing identitaire) Divers

2010.

Résumé | Liens | BibTeX




    No posts by this author.


Candidature
Documentation

En savoir plus ?

Contactez-nous et téléchargez une documentation


Aussi intéressé(e) par :