Jenny

De Vinci Research Center


Jenny

Thi Thanh Huong TRAN is an Assistant Professor of Marketing at Leonard de Vinci Business School (EMLV) in Paris, La Défense. Her research interests include Eco-Innovation, New Product Designs, Green Marketing, Ethical Consumption, and Cross-Cultural Consumer Behaviors. Her research work has been published in a range of marketing and management journals, including the Journal of Product Innovation Management, Journal of International Marketing, European Journal of Marketing, International Journal of Bank Marketing and Journal of Manufacturing Technology Management. She is also an active member of the American Marketing Association and Product Development and Management Association.

thi-thanh-huong.tran@devinci.fr

Publications


Articles de journaux

Nicholas Paparoidamis; Tran Huong; Leonidas Leonidou; Athina Zeriti

Being innovative while being green: an experimental inquiry into how consumers respond to eco-innovative product designs Article de journal

Journal of Product Innovation Management , 36 (6), p. 824-847, 2019.

Résumé | Liens | BibTeX

Nicholas Paparoidamis; Tran Huong

Making the world a better place by making better products: Eco-friendly consumer innovativeness and the adoption of eco-innovations Article de journal

European Journal of Marketing, 53 (8), p. 1546-1584, 2019.

Résumé | Liens | BibTeX

Nicholas Paparoidamis; Tran Huong; Costas Leonidou

Building customer loyalty in intercultural service encounters: the role of service employees’ cultural intelligence Article de journal

Journal of International Marketing, 27 (2), p. 56-75, 2019.

Résumé | Liens | BibTeX

Thi Thanh Huong Tran, Paul Childerhouse, Eric Deakins

Supply chain information sharing: Challenges and risk mitigation strategies Article de journal

Journal of Manufacturing Technology Management, 27 (8), p. 1102-1126, 2016, ISSN: 1741-038X, (aaa).

Résumé | Liens | BibTeX

Thi Thanh Huong Tran; J.L. Corner

The impact of communication channels on mobile banking adoption Article de journal

International Journal of Bank Marketing, 34 (1), p. 78-109, 2016, ISSN: 0265-2323.

Résumé | Liens | BibTeX




    No posts by this author.


Candidature
Documentation

En savoir plus ?

Contactez-nous et téléchargez une documentation



En validant ce formulaire, vous acceptez que l’Association Léonard de Vinci traite vos données à caractère personnel pour répondre à votre demande de contact et ainsi recevoir la documentation demandée. Si vous y avez consenti, vous êtes également susceptible de recevoir la newsletter du Groupe Léonard de Vinci. Vos données sont transmises aux collaborateurs de notre direction marketing ayant besoin d’en connaître et sont conservées pour une durée de deux ans à compter de votre dernière demande. Vous disposez des droits suivants sur vos données : droit d’accès, droit de rectification, droit à l’effacement (droit à l’oubli), droit d’opposition, droit à la limitation du traitement, droit à la portabilité et du droit de retirer votre consentement. Vous pouvez également définir des directives générales ou particulières relatives au sort de vos données à caractère personnel après votre décès. Pour les exercer, merci d’adresser votre demande à Association Léonard de Vinci - Pôle Universitaire Léonard De Vinci - 92916 Paris La Défense Cedex ou à webmaster@devinci.fr. En cas de réclamation, vous pouvez choisir de saisir la CNIL. Pour en savoir plus, consultez la politique de protection des données personnelles.